Biennale 3
ISO 9001:2008 Δι@ύγεια tripadvisor
Σας καλωσορίζουμε στη δικτυακή παρουσία του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ιδρύθηκε το 1997 και από τότε εξελίσσεται σταθερά και δυναμικά. Σήμερα αποτελεί πλέον έναν σημαντικότατο θεσμό για την υποδοχή και προβολή του σύγχρονου πολιτισμού μέσα από τον προγραμματισμό του ο οποίος αναπτύσσεται σε έξι βασικούς θεματικούς άξονες:

- τη διαχείριση της συλλογής Κωστάκη, της μεγαλύτερης συλλογής ρωσικής πρωτοπορίας εκτός Ρωσίας, μέσα από πρωτότυπες παραγωγές, συμπαραγωγές και ερευνητικά προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό,

- την καταγραφή και προβολή της σύγχρονης ελληνικής τέχνης και τη δημιουργία και υποστήριξη βάσης ουσιαστικού διαλόγου των Ελλήνων καλλιτεχνών με καλλιτέχνες από την Ευρώπη και τον κόσμο,

- την υποστήριξη της σύνθεσης των τεχνών και την ενίσχυση πρωτοποριακών και εναλλακτικών προτάσεων για τις τέχνες,

- την ουσιαστική συνεργασία και τη δικτύωση με μεγάλους πολιτιστικούς φορείς της Ελλάδας, της Ευρώπης και του εξωτερικού,

- την χρήση της πλέον εξελιγμένης ψηφιακής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς επικοινωνίας, την ανάπτυξη των διαδικτυακών εφαρμογών και τη δημιουργία διαδικτυακού κόμβου,

- την εφαρμογή πρότυπων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων προσβασιμότητας για όλες τις κοινωνικές ομάδες.

Καλή πλοήγηση!


Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00

Οι εκθέσεις και στους χώρους του Μουσείου στη Μονή Λαζαριστών και την Αποθήκη Β1 είναι περιοδικές

Τρέχουσες εκθέσεις

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Kodra Fresh - Οι Ήρωες Πέθαναν. Ζήτω οι Ήρωες!

Πεδίο Δράσης ΚόδραΠρώην Κτήριο Πολιτιστικού ΟργανισμούΚομνηνών 60Τ.Κ. 55132Τηλ.: 2313.314.572Web: www.actionfieldkodra.gre-mail: info@actionfieldkodra.grΚΟΔΡΑ FRESH 2014 - Οι ήρωες πέθαναν. Ζήτω οι ήρωες! Από τι είναι φτιαγμένος ένας ήρωας; Πώς διαμορφώνεται σε εποχές κρίσης και σύγχυσης η ανάγκη, η κατασκευή και η...

Gustav Klucis. Η Ανατομία ενός Πειράματος» (Gustavs Klucis. The Anatomy of an Experiment) / Arsenāls Exhibition Hall του Latvian National Museum of Art, στη Ρίγα της Λετονίας

Εγκαινιάστηκε στις 23 Αυγούστου και θα διαρκέσει έως τις 26 Οκτωβρίου, η έκθεση «Gustav Klucis. Η Ανατομία ενός Πειράματος» (Gustavs Klucis. The Anatomy of an Experiment), στο Arsenāls Exhibition Hall του Latvian National Museum of Art, στη Ρίγα της Λετονίας....

Έκθεση: MALEVICH: REVOLUTIONARY OF RUSSIAN ART / ΜΑΛΕΒΙΤΣ: O ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, Tate Modern

Η έκθεση διοργανώνεται από την Tate Modern, με τον δανεισμό εργών απο την Συλλογή Χαρτζίεφ-Άμστερναμ & την Συλλλογή Κωστάκη, ΚΜΣΤ-ΘεσσαλονικήΠερισσότερα στο link http://www.tate.org.uk/whats-on/tate-modern/exhibition/malevich ...

Μελλοντικές εκθέσεις

Έκθεση “LEPANTO / Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ”

Ένα σημαντικότατο ιστορικό γεγονός, η Μεσόγειος ως σκηνικό και η ζωγραφική ως αφηγηματική και εικονοπλαστική δύναμη είναι τα βασικά στοιχεία της έκθεσης “LEPANTO - Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ”. Η έκθεση αυτή που θα διαρκέσει από τις 10 Οκτωβρίου 2014...

Έκθεση: «Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες 2007 – 2014, μια διαδικασία βίωσης του τοπίου»

Οι Πρέσπες στη …Θεσσαλονίκη, ή αλλιώς μια εικαστική πορεία που χαρτογράφησε και ενεργοποίησε πρωτογενείς εικαστικές διαδικασίες στη συνοριακή περιοχή των Πρεσπών. Το αποτέλεσμα και η καταγραφή αυτού του εξαιρετικά ιδιόμορφου εγχειρήματος θα παρουσιαστεί μέσα από την έκθεση «Εικαστική Πορεία προς...

Στέφανος Τσιβόπουλος: Ιστορία Μηδέν / Η ελληνική συμμετοχή στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας, στη Θεσσαλονίκη

Το έργο του Στέφανου Τσιβόπουλου Ιστορία Μηδέν έχει σύνθετη δομή: ένα φιλμ σε τρία επεισόδια συνδυάζεται με ένα αρχείο κειμένων και εικόνων για να δημιουργήσει ένα ενιαίο εικαστικό αφήγημα γύρω από την αξία που αποδίδουμε στο χρήμα ως αντικείμενο καθημερινής...

«Η Ρωσική Πρωτοπορία από τον Μαλέβιτς στον Ρότσενκο. Έργα από τη συλλογή Κωστάκη του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης» Τορίνο - Palazzo Chiablese

Μια επιλογή 300 έργων από την διάσημη συλλογή του Γιώργου Κωστάκη του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ιταλία, στο Palazzo Chiablese, στο κέντρο του Τορίνο, στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο «Ρωσική Πρωτοποορία....

Από τη Συλλογή Κωστάκη

Πούνι Ιβάν, "Χωρίς τίτλο"

Ο Ιβάν Πούνι έκανε 16 σχέδια για το βιβλίο του Νικολάι Γιεβρέινοφ "Θέατρο για τον εαυτό του", 1915-16 και το εν λόγω σχέδιο προορίζονταν για τη διακόσμηση του τρίτου μέρους του βιβλίου. Αλλά γιατί η εικονογράφηση του Πούνι δε χρησιμοποιήθηκε στην έκδοση; Η σύγκριση των πινάκων με το βιβλίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Πούνι δεν προσανατολιζόταν και τόσο -στους πίνακες του πρώτου και του δεύτερου μέρους- στο στιλ του Κούλμπιν, που προσεγγίζει το απλοϊκό παιδικό σχέδιο. Βρίσκεται υπό την επιρροή της κυβοφουτουριστικής ζωγραφικής. Ίσως η αναντιστοιχία των πινάκων με τους τόμους που εκδόθηκαν να υποχρέωσε το Γιεβρέινοφ να τους απορρίψει. Και όχι επειδή οι πίνακες ήταν πολυ τολμηροί για το βιβλίο που απευθύνεται σε ευρύ μεν, αλλά μορφωμένο κοινό. Δεν αποκλείεται όμως και να είχαν χαθεί για κάποιο διάστημα οι πίνακες αυτοί, αφού είναι γνωστό ότι ο Πούνι εγκατέλειψε κρυφά τη Ρωσία το 1920 μεταφέροντας όλα τα έργα που είχε σπίτι του στην γκαλερί ντερ Στουρμ. Οι πίνακες αυτοί έμειναν στην Πετρούπολη, απ' όπου και περιήλθαν στηνκυριότητα του Κωστάκη από συγγενείς του καλλιτέχνη. Οι εικόνες έχουν γίνει το δεύτερο μισό του 1915 ή το 1916. Την περίοδο αυτή ο Πούνι συμμετέχει ενεργά στις εκθέσεις αριστερών καλλιτεχνών. Το 1920 όπως προείπαμε ο Πούνι έφυγε από τη Ρωσία και μερικά χρόνια αργότερα έφυγε για πάντα για τη Δύση και ο Γιεβρέινοφ. Το βιβλίο για το οποίο εργαζόταν ο Πούνι διαπερνάται από το πνεύμα εκκεντρικότητας του συγγραφέα και την αγάπη του στο μυστικισμό. Προκαλεί το αίσθημα του αναγνώστη, επιδιώκει να απελευθερώσει τη φαντασία του, τον καλεί να συμμετάσχει στο παιχνίδι του. Ο Πούνι δεν εικονογραφεί το βιβλίο του με την παραδοσιακή έννοια. Οι κυβοφουτουριστικές του εικόνες λειτουργούν ως ιδιόμορφο καλειδοσκόπιο από γεωμετρικά στοιχεία-ψηφία, γράμματα, συγκεκομμένες λέξεις, απεικονίσεις προσώπων, τμημάτων μουσικών οργάνων και κάθε λογής σκηνικών σκευών. Προκειται για κατασκευαστικό υλικό που προτείνεται στον αναγνώστη για να κατασκευάσει μια εικόνα "θεατρικού έργου" ή ένα κεφάλαιο βιβλίου. Μάλλον πρόκειται για νύξεις για πιθανά θεατρικά θέματα. Οι εικόνες μοιάζουν με γρίφους που προτείνονται για λύση. Ο καλλιτέχνης με απροκάλυπτη ειρωνία δημιουργεί ο ίδιος "θέατρο για τον εαυτό του".

Αναζήτηση στις συλλογές

 

Ευεργέτες του ΚΜΣΤ

Forthnet-Nova     Leventis Foundation

Βρείτε μας στο Facebook